Retourneren & Ruilen

 

Ik wil mijn bestelling terugsturen. Het product was beschadigd of kapot toen ik het ontving.

Dat is geen probleem. Er kan onderweg altijd iets fout gaan. Je krijgt je geld terug van ons. Neem svp even contact met ons op, dan laten we je weten hoe dit geregeld moet worden. 

 

Ik wil mijn bestelling terugsturen. Het is niet wat ik ervan verwacht had.

Je hebt het recht het onbeschadigde product binnen 14 dagen aan ons te retourneren. Wij betalen je na ontvangst het aankoopbedrag retour. De verzendkosten worden echter niet door ons vergoed. Die zijn voor je eigen rekening.

Volgens de Europese wet- en regelgeving zijn wij verplicht een Herroepingsformulier beschikbaar te stellen. Je dient dit te gebruiken wanneer je een bestelling wilt annuleren. 

 

Ik had toch liever een ander product gehad. Kan ik het ruilen?

Ja, dat is mogelijk. Stuur het onbeschadigde product in de originele verpakking retour. Verpak het artikel zorgvuldig zodat het ook de terugreis overleeft. De verzendkosten voor retour zijn voor je eigen rekening. Wij storten het aankoopbedrag terug op je rekening zodra wij het sieraad ontvangen hebben. Het is (technisch) niet mogelijk beide aankoopbedragen met elkaar te verrekenen. Je kunt vervolgens het andere artikel bestellen in de webwinkel. 

 

Kan ik ook een deel van mijn bestelling terugsturen?

Ja, dat kan. Was een artikel toch niet wat je zocht, maar wil je de rest houden, dan zijn de verzendkosten voor het artikel dat je retourneert voor je eigen rekening.

Was je product niet in orde? Dan vergoeden we ook de verzendkosten om het beschadigde product terug te sturen.

 

Mijn sieraad is beschadigd aangekomen. Ik wil graag een nieuw exemplaar. Kan dat?

Helaas is dat meestal niet mogelijk, hoe graag we ook zouden willen. Aangezien we het overgrote deel van onze sieraden met stenen afzonderlijk inkopen, is er vaak geen tweede van. Misschien kun je toch een andere keuze maken uit ons aanbod. En zo niet, dan gaan we onze best doen om iets te vinden dat er zoveel mogelijk op lijkt. Artikel en prijs kunnen dan wel afwijken van het aankoopbedrag dat je oorspronkelijk hebt betaald. Dit geldt zowel in positieve als negatieve zin J. Uiteraard ben je niet verplicht het vervangende artikel af te nemen!

Andere artikelen kunnen we wel vervangen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de amuletten of armbandjes waarvan we er meerdere in huis hebben of kunnen nabestellen. 

 

Moet ik een ontvangstbewijs bij retourneren ontvangen?

Als je geen ontvangstbewijs krijgt bij het retourneren, bijvoorbeeld doordat je je pakketje inlevert bij een onbemand punt, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Anoki Sieraden is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van je pakketje.

 

Hoe lang duurt het voor ik mijn geld terugkrijg als ik iets retourneer?

Zodra we de bestelling ontvangen en gecontroleerd hebben, betalen we je terug. Dit duurt maximaal 14 dagen. Lees ook even de punten hierboven over retourneren. 

 

Hoe krijg ik mijn betaling teruggestort op mijn rekening als ik iets retourneer?

Op dezelfde manier als waarop je je bestelling aanvankelijk betaald hebt. Een andere manier is niet mogelijk. Dus heb je bijvoorbeeld met iDeal betaald, dan krijg je (een deel van) het aankoopbedrag via iDeal teruggestort. Heb je KBC gebruikt, dan krijg je het via die betaalprovider terug.

 

Let op: Alleen onbeschadigde producten in de originele verpakking worden door ons geaccepteerd en vergoed. In andere gevallen zal geen terugbetaling plaatsvinden. Lees ook de Algemene Voorwaarden.